Jak skutecznie promować firmę w internecie?

Pinterest i jego wykorzystanie w działaniach SEO, czyli co warto mieć świadomość tego? Promowanie strony w internecie jest dzisiaj nie lada wyzwaniem, gdyż złożoność rozmaitych mechanizmów i algorytmów jest coraz większa. Dziś, pozyskując ruch na stronę, nie wystarczy orientować się wyłącznie w samych mechanizmach indeksujących przeglądarki, ale konieczna jest także rozeznanie w tym, w jaki sposób media społecznościowe mogą wpłynąć na pozycjonowanie stron. Jednym z istotnych dla SEO portali jest Pinterest - serwis społecznościowy, który w naszym kraju gwałtownie zyskał na znaczeniu.

Jak stosować go do poprawy SEO? Czym jest Pinterest? Chociaż Pinterest klasyfikowany jest na całość jako portal społecznościowy, tak rzeczywiście jest to wielki agregator treści dzisiejszych w internecie tworzony przez użytkowników, który zawiera z tego powodu elementy charakterystyczne dla sieci społecznościowej. Idea jego działania jest prosta. Ludzie tworzą na nim tablice, w których umieszcza się piny, czyli rodzaj wpisów, które składają się z grafiki, linku prowadzącego do zewnętrznej strony i opisu. Użytkownicy korzystają z Pinteresta jako codziennej pomocy do porządkowania swojego życia, zamieszczając na nim różnorakie pomysły do zastosowania w późniejszym czasie, oraz traktują go jako listę zakupów. Analizy pokazują, że bardzo wiele osób dodaje do niego produkty, które mają potem zamiar kupić, a często ich piny są odnajdowane przez inne osoby, które mogą pod wpływem impulsu wejść na stronę i także dokonać zakupu. Dla wielu ludzi Pinterest bowiem jest zamiennikiem Ceneo czy innych agregatorów ofert sklepów online. Do tego ludzie dodają na niego piny prowadzące do artykułów z ulubionych blogów i innych stron. Jak wykorzystać serwis Pinterest dla lepszego SEO? Pozycjonowanie stron dzięki Pinterestowi owocuje w głównej mierze w naturalne pozyskiwanie linków. Linkowanie na masową skalę dokonywane przez użytkowników Pinteresta połączone z wieloma innymi jego funkcjami sprzyja działaniom SEO, gdyż popularne piny bardzo szybko docierają do innych użytkowników, którzy je kopiują na własne tablice. Nie wystarczy natomiast stosować go w sposób chaotyczny, budując piny do własnych stron. Właściciele biznesów głównie powinni stworzyć konto biznesowe na Pintereście, chociaż wielu z nich odnosi sukces w działaniach i z poziomu zwyczajnego konta, które natomiast nie daje dostępu do narzędzi analitycznych, a więc nie można zbadać za bardzo swojej skuteczności z poziomu samego portalu. Ważnym elementem w prowadzeniu Pinteresta jest dobre uzupełnienie swojego profilu i podanie o nim pełnych informacji z zawarciem najważniejszych dla nas słów głównych. Algorytmy indeksujące Google widzą naszą nazwę użytkownika a także opis, dlatego powinny być one adekwatne do naszej działalności, gdyż te elementy skłonią innych do wejścia w nie z poziomu przeglądarki. Najważniejsza jest jednakże konstrukcja samych pinów i ich tekst. Głównie w ich nagłówku powinno się zawrzeć słowa kluczowe, które powinny być zawarte także w opisie. Sam opis powinien być napisany w sposób zwięzły, ale także zawierać powinien wezwanie do działania, czyli bezpośredni zwrot do użytkowników zachęcający ich do odwiedzenia danego linku. Co do aspektu, jakim jest linkowanie, Pinterest zabrania używać narzędzi skracających linki. Duży nacisk powinno się położyć głównie na szatę graficzną, gdyż - dokładnie tak samo jak w przypadku Instagrama - Pinterest to portal społecznościowy, na którym najważniejszy jest aspekt wizualny i powinno się mieć tu wyczucie estetyki, oraz chociażby podstawowe umiejętności graficzne. Bardzo pomocne są tu narzędzia takie, jak Canva. Trzymając się tych łatwych wytycznych, można w znaczący sposób poprawić własne wyniki SEO, gdyż coraz więcej blogerów i sklepów donosi, że to głównie z Pinteresta pochodzi pozyskiwany na nie ruch. Źródło: linki tematyczne.